wtorek, 13 maja 2014

Opowieści tajemnicze i szalone

'' Opowieści tajemnicze i szalone '' 
Edgar Allan Poe

''Uroczy kotek doprowadza swego pana do szaleństwa...
Ponura śmierć zwana zarazą zjawia się na balu maskowym w szkarłatnym kostiumie...
Karzeł mści się okrutnie na swoich prześladowcach...
Siostra wzywa brata-bliźniaka zza grobu....

Przygotuj się na mocne przeżycia! Wkraczasz w świat, który cię zaszokuje, przerazi, ale także - chociaż może ze strachu nie od razu zechcesz się do tego przyznać - przyprawi o dreszczyk emocji. Przed tobą cztery opowieści - CZARNY KOT, MASKA CZERWONEJ ŚMIERCI, ŻABOSKOCZEK i UPADEK DOMU USHERÓW - autorstwa mistrza makabry, Edgara Allana Poego. Ich oryginalne wersje zostały tu nieznacznie nastrojone. Poe, znawca wszelkiej deformacji, na pewno by nam to wybaczył. I z szatańską uciechą obejrzałby zdobiące każdą stronę upiornie wspaniałe ilustracje Grisa Grimly’ego. A więc przygotuj się. I nie gaś światła.



Znajdziemy tutaj kilka fantastycznych i przerażających historii. :) Krótkie, ale wciągające. Bardzo ciekawe i tajemnicze postacie oraz intrygujący nastrój, wszystko to sprawi, że nie można się od niej odciągnąć. Mnie najbardziej w '' Opowieściach tajemniczych i szalonych '' spodobał się język jakim posługuje się autor. Jest on poetycki. Taki wyrafinowany. A to wieeeelki plus. Dlatego zaraz wyszukuję więcej książek Edgara i zabieram się do czytania. :)

Książkę polecam. Nadaje się na te melancholijne dni, kiedy po prostu nie możemy przeczytać czegoś wręcz wciągającego. Mimo wspaniałych obrazków książka nie jest przeznaczona dla dzieci. Myślę, że takie historie są dla nich jeszcze za straszne. No to chyba na tyle. Jeszcze raz polecam mimo jako takiego wrażenia. :)

4 komentarze:

  1. Utwory Poe'go są z pewnością nieszablonowe. Lubię je poznawać...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo spodobał mi się opis, chętnie przeczytam, szczególnie teraz, jakoś mam chęć na tego typu ksiązkę^^

    Zapraszam do mnie:
    notreportefeuille.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałam Ci bardzo podziękować za odwiedziny mojego bloga i za komentarze;) Widziałam, że zainteresowałaś się "Katiną". Szczerze powiedziawszy bardziej polecałabym Ci opowiadanie, które piszę aktualnie, tzn. kryminał o tytule "Tajemnica Locmarie". Jest o wiele lepszym tworem, a z Katiny nie jestem za bardzo zadowolona. Ale jeśli masz ochotę ją czytać, to bardzo się cieszę!:)
    A, co do twojego bloga- bardzo mi się podoba. Masz cudowny szablon! I bardzo ciekawy pomysł na bloga. Ja niestety nie mam zbyt wiele czasu na czytanie książek, ale z chęcią poczytam Twoje recenzje, żeby zebrać utwory, które będą mogły mi się spodobać i przeczytam w wolnej chwili. Dlatego dodałam Twój blog do obserwowanych i będę wpadać w poszukiwaniu nowych książek!:) Ściskam i pozdrawiam;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Już nie mogę się doczekać, aż gdzieś to dorwę. Ostatnio ciągnie mnie tylko do utworów o takiej tematyce, dlatego czytam Kinga - jeśli znasz jakichś jeszcze cudownych autorów, proszę poleć :)

    Pozdrawiam, Nari
    P.S. Z utęsknieniem czekam na kolejny rozdział Twojego opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń