sobota, 21 marca 2015

Fantastic hero, czyli ulubieni bohaterzy literaccy


Z racji, że czas upływa nieubłaganie szybko, a książek przybywa postanowiłam zaprezentować wam jak narazie dość ograniczoną liczbę bohaterów literackich, którzy w szczególności zasługują na naszą uwagę. Co prawda w tym czasie na blogu miała pojawić się recenzja Posłańców Przemian, ale od trzech dni tkwię na 50 stronie książki i nie mogę się przemóc, by kontynuować z nią swą podróż. Ale, ale jak widać na dobre wyszło, bo nie tylko styl pisania autorów oraz fabuła zasługuje na nasz aplauz. 

#
Najgorętszą parą literacką, oczywiście jak można się domyślać jest Aaron i Julia z Dotyku Julii. To najbardziej sprzeczne zestawienie, z jakim miałam do czynienia. Z jednej strony ujrzymy cichą, wrażliwą, choć odważną supergirl, a z drugiej skrytego, brutalnego, narwanego przystojniachę. I chociaż obydwoje w końcu ulegają wewnętrznej przemianie dla mnie nadal pozostają kłótliwymi kochankami. :))



#2

Drugą hot parą, której po prostu nie mogłam podzielić jest Kattniss i Petta z Igrzysk Śmierci. Podobnie, jak w przypadku pierwszej pozycji powieść jest jedną z najlepszych lektur jakie dotąd czytałam, a może i tą najlepszą. Kattniss i Petta znowuż z pozoru różni kochankowie, skradli moje serce i po upływie kilku lat nadal nie chcą go zwrócić. Są parą, obok której nikt nie przemknie obojętnie, bo i ich miłość wcale taka dla nas nie pozostaje. Kattniss i Petta wprowadzili coś nowego, oryginalnego i świeżego do świata literatury. Jest to romans, który nie opiera się wyłącznie na ochach, czy achach, a kiełkujący powoli, niedostrzegalnie, nie pozostawiający po sobie tony lukru, których za nic nie można się pozbyć.


#3

Tym razem samotną bohaterką, która odnalazła drogę do mego serca jest Paige z Czasu Żniw. Jest to wyjątkowa postać, której nie zdarzyło się choć przez sekundę wzbudzić we mnie irytację. Chociaż muszę przyznać - niektóre sytuacje powoli wzbudzały moją niechęć to ostatecznie pozostałam spokojna oraz zrównoważona do końca lektury. Gdyby w jakimś stopniu była realistyczna, podbiegłabym i przytuliła ją z całej siły, bo zdecydowanie Paige jest osobą wywołującą pozytywne pobudki u każdego czytelnika. 


#4

Kolejną ukochaną, przemiłą, przecudowną literacką parką jest Sky i Holder z Hopeless. Myślę, że w tym wypadku nie muszę dopisywać nic więcej. Każdy wie, co mam na myśli wpisując ich na tą listę. :))


Mogłabym wymienić tu jeszcze wiele, wiele postaci, ale o nich napiszę w kolejnym tagu. A czy wy macie swoich ulubionych bohaterów? Lub słodkie parki, które skradły wam serce? :)


20 komentarzy:

  1. Hopeless i Igrzyska, racja ;) ale DotykJulii mi się nie podobał i nie bardzo kojarzę tę parę, a już na pewno nie jestem ich fanką :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że żadnej z tych książek nie znam ;/
    Ciekawe jacy u mnie byli by ulubieńcy... hmmm...
    Muszę stworzyć podobny post!

    OdpowiedzUsuń
  3. W stu procentach się z Tobą zgadzam! xD No, może 4 szczególnie mnie nie zachwyciła, ale to głównie dlatego, że raczej nie czytam tego typu książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tylko Sky i Holdera z Hopeless, ale to raczej nie moi ulubieńcy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. IŚ i Hopeless oczywiście, że się zgadzam! ♥
    Czasu żniw jeszcze nie czytałam, ale mam w planach, szczególnie, że niedługo ma wyjść drugi tom. ;)
    A co do Dotyku Julii to tak tak i TAK! #TeamWarner :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety, ale nie znam nikogo z powyższego rankingu, więc nijak się mogę wypowiedzieć :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka szkoda, że nie znam żadnej z powyższych, ale, ale... "Hopeless" zamierzam niebawem sobie przeczytać :3 :)
    Pozdrawiam,
    A.

    OdpowiedzUsuń
  8. nie znam tylko numeru 3. Co do Dotyku Julii to zgadzam się w 100 %. Na początku nie skapnęłam się co to za Aaron. Myślę sobie- może o inną książkę chodzi. Potem dopiero ogarnęłam że to przecież prawdziwe imię Warnera. XD Mimo wszystko jestem przyzwyczajona do jego pierwszego imienia. Ja też robiłam takie zestawienie tylko że o ksiązkowych PARACH i umieściłam w nich aż 3 z twojego rankingu! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. "Hopeless" nie czytałam, ale z resztą całkowicie się zgadzam. :D Ja jeszcze uwielbiam Tessę i Willa z Diabelskich Maszyn, a sądzę, że też zasługuje na uwagę Aria razem z Perrym z "Przez burze ognia". Świetny post, czekam na więcej! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam żadnego z wyżej wymienionych bohaterów :D Ale ja w zasadzie nie czytam takich młodzieżówek. A jak już, to z przypadku ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kattniss i Petta :3 Jak najbardziej się zgadzam :P Paige była całkiem fajna, ale raczej nie pojawiłaby się w moim zestawieniu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiem na ostatnie pytanie. Nie, nie lubię słodkich parek. Może jestem masochistką, ale wolę postaci kontrowersyjne, wręcz irytujące.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sky i Holder to mój nr jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam wszystkich bohaterów oprócz Paige, ale mam w planach ,,Czas żniw", więc niedługo to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama bym wpisała na taką listę 1,2,3 :D Naprawdę coś w nich jest magicznego

    OdpowiedzUsuń
  16. Również uwielbiam Sky i Holdera :3 Dodałabym, jeszcze Tessę i Hardina z "After. Płomień pod moją skórą" :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Paige z "Czasu Żniw" i niecierpliwie czekam na kontynuację ;) Katniss i Peeta to rewelacjna para.

    OdpowiedzUsuń
  18. Katniss i Peeta :) Oprócz tego jeszcze chyba Gwendolyn i Gideon z "Trylogii Czasu".

    OdpowiedzUsuń
  19. Para z Igrzysk....zgadzam się :>

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja uwielbiam również Sky I Holdera :)

    OdpowiedzUsuń