środa, 21 maja 2014

Miasto Kości


Tytuł: "Miasto Kości"

Autor: Cassandra Clare

Seria: Dary Anioła
Tom: I

Ocena: 8/10

Film: Miasto Kości

Premiera: 21 sierpnia 2013 r. (Polska) 












Długo zastanawiałam się nad tym, czy zrecenzować tę książkę. Wynika to z tego, że przed jej przeczytaniem obejrzałam film. Gdy ją zaczęłam czytać, byłam pewna, że nie będę mogła oderwać się od wyglądu aktorów, którzy grali w filmie. Jak zwykle myliłam się. Po pierwszym rozdziale miałam całkiem inne wyobrażenia. Postacie w mojej głowie wyglądały inaczej, a miejsca były bardziej niezwykłe. 

Sama fabuła książki jest bardzo ciekawa i zaskakująca. Clary - główna bohaterka widzi rzeczy, których nikt inny nie widzi. Pewnego razu spotyka tajemniczego Jace'a i jego przyjaciół. Od tego momentu wszystko się zmienia. Dziewczyna dowiaduje się rzeczy o swojej rodzinie, które przez lata były utrzymywane w sekrecie. 

Zanim przeczytałam tę książkę, dużo o niej słyszałam. Oczywiście głównym  tematem był wątek romantyczny Clary i jak pewnie się domyślacie Jeca'a. Tylko to tak długo powstrzymywało mnie przed jej przeczytaniem. Spodziewałam się kolejnej opowieści o wielkiej miłości nastolatków, gdzie tylko gdzieniegdzie można spotkać jakieś inne wątki (nie przepadam za tego typu książkami). Byłam mile zaskoczona. Wątek występuje, ale nie jest przesłodzony ani "chory". Jest naturalny. Tak jak w prawdziwym życiu jest miłość, przyjaźń i nienawiść, ale wszystko w odpowiednich proporcjach.

Książka zawiera dużo opisów, co sprawia, że możemy sobie wszystko idealnie wyobrazić. Poza tym czytając ją, czuje się atmosferę tajemniczości i przede wszystkim magii, choć książka nie jest o niej.    

4 komentarze:

  1. Zrozumiałam o co chodzi, z twoją pisaniną. Po prostu brakuje jej duszy, określonego ,,ja'. Mam nadzieje że kiedyś Ci się to wyrobi, bo serio nikt o jakimś zamiłowaniu do literatury tego nie łyknie. (mówię do literatury, a nie do wypełniaczy czasu) Piszesz nie ,,ja'' tylko, dla ,,ty''. Radziłabym zacząć pisać pamiętnik :D Wiem, że raczej nie obchodzą Cie moje komentarze, wiec więcej tu ich nie uświadczysz. Życzę powodzenia i trzymaj się. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu przeczytać tę serię. Mam nadzieje, że jest tak dobra jak mówisz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Także oglądałam film i zastanawiam się, czy warto sięgnąć po tą książkę, skoro tak wiele innych czai się na półkach. ;) Recenzja jednak przekonująca i mam ochotę poznać tych bohaterów "naprawdę", a nie tylko w filmie. ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka fantastyczna, natomiast film ogromna porażka. Także nie najlepiej opowiadać o tej książce tylko i wyłącznie ze strony książkowej.

    http://czytacznaczy-zyc-drugi-raz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń