sobota, 10 maja 2014

James Bond. SilverFin

James Bond. SilverFin
Charlie Higson 

'' Powieść sensacyjno-przygodowa dla młodzieży o młodym Jamesie Bondzie. Pilnie strzeżone laboratorium, w którym próbuje się stworzyć rasę nadludzko wytrzymałych żołnierzy, zaginięcie kuzyna i chłopiec przemieniony w... węgorza - to tylko część dziwnych miejsc i zdarzeń, jakie na swej drodze napotykają trzynastoletni James Bond i jego nowo poznani przyjaciele. A wszystko dzieje się, gdy po zwycięstwie w szkolnych zawodach James wyrusza do Szkocji, by odwiedzić schorowanego wuja. '' 


'' SliverFin '' to książka opowiadająca o pierwszej przygodzie młodego Jamesa Bonda. Opiekunka 13-letniego chłopca wysyła go do męskiej szkoły w Elton. Tam James poznaje wiele ciekawych osób z różnych zakątków świata, w tym wielu przyjaciół jak i wrogów, którym podpada zwyciężając w ważnych zawodach szkolnych. Lecz nie daje im czasu na zemstę i wyjeżdża do schorowanego wujka, Maksa. W drodze do Szkocji poznaje niejakiego Rudego, który wyruszył do wioski szukać zaginionego kuzyna. Bond postanawia mu pomóc. Dlatego po przybyciu na miejsce od razu wyruszają obserwować wzgórza, gdzie znajduje się wielki i tajemniczy zamek. Co się w nim dzieje ? I kto za to wszystko odpowiada ? A co najważniejsze, jakie stworzenia zostały ukryte w fosie okalającej zamek ?

Książkę zaproponowała mi pani bibliotekarka. Opis za bardzo mnie nie skusił do czytania, ale postanowiłam spróbować zaintrygowana postacią Bonda. Jak można było się spodziewać książka wypełniona była mnóstwem akcji oraz grozą. Jednak początek w ogóle mnie nie zafascynował. Dopiero końcówka była tak wypełniona strachem, że nawet mnie czasami przeszył lęk, ale tylko na chwilę.

Ciekawa historia, niesamowita postać. Jednak ja nie przepadam za Jamesem Bondem i ta książka tego nie zmieniła. Jak dla mnie, jest to tylko chłopak naszpikowany sterydami, narkotykami i nie wiadomo czym jeszcze. Ale pomysł i ukazanie takiej historii jest cudowny. :)

Nie wiem, co mogłabym jeszcze napisać. Chyba niczego więcej tam nie znalazłam. '' SilverFin '' to książka dla chłopców, pragnących poznać smak adrenaliny. Mimo to jednak polecam. Może, komuś z Was się spodoba. ;)

2 komentarze:

  1. Ciekawe, czy ta książka jest w mojej bibliotece? Ja tam lubię Bonda. Ostatnio, jak oglądałam tą nową część, to mi się podobała :)
    Pozdrawiam XD
    http://oblivion-fantasy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń